Zespół Szkół im. Komisji Edukacji Narodowej w Tymbarku

WYCIECZKA NA SŁOWACJĘ

Utworzono: poniedziałek, 22, październik 2018

W dniu 18 października 2018 r. odbyła się zagraniczna wycieczka integracyjna zorganizowana przez Zespół Szkół im. Komisji Edukacji Narodowej dla klasy II a o profilu policyjnym oraz dla klasy IIc o profilu policyjno-wojskowym.
Naszym celem była północna część Słowacji. Najpierw wybraliśmy się do Bachledki w miejscowości Zdziar, aby przejść Ścieżkę w Koronach Drzew. Znajduje się ona w samym sercu Pienińskiego Parku Narodowego. Po przyjeździe na miejsce musieliśmy dotrzeć do chodnika nad koronami drzew i tarasu widokowego, co oznaczało 45 minutowy spacer drogą leśną z Bachledowej Doliny. W trakcie długiej wędrówki: 2,6 km o nachyleniu 300 m, podziwialiśmy wyjątkową przyrodę Tatr Bielskich.
Trud drogi wynagrodziły jeszcze piękniejsze widoki, które mogliśmy obserwować ze Ścieżki w Koronach Drzew. Chodnik o długości 1300 m ma ukrytych wiele atrakcji. Wśród wierzchołków sosen i świerków, 24 m nad ziemią, pokonywaliśmy tzw. punkty adrenaliny, czyli fragmenty ścieżki z pewnymi utrudnieniami. Prócz tego na trasie zatrzymywaliśmy się przy przystankach dydaktycznych, gdzie w humorystyczny sposób przedstawiono miejscową florę i faunę. Można tam było dotknąć fakturę różnych drzew, a także poczytać o zwierzętach zamieszkujących tutejsze lasy.
Zwieńczeniem tej trasy była 32 metrowa wieża widokowa z przepiękną panoramą Tatr i Pienińskiego Parku Narodowego. Na samym szczycie wieży mogliśmy stanąć na siatce, a pod stopami zobaczyć ziemię, tyle, że oddaloną od nas o... 32 metry, to tyle ile ma 10 piętrowy budynek. Niektórzy tam próbowali pokonać lęk wysokości. Nie było to łatwe, trzeba przyznać, dlatego tym bardziej gratulujemy tym, którym się to udało!
Z wieży można było podziwiać również stare drzewa, które były na wyciągnięcie dłoni, niektóre z nich mają nawet ponad 150 lat!
Po udanym spacerze w koronach drzew udaliśmy się do autokaru, aby dotrzeć do kolejnej atrakcji naszej wycieczki - jaskini Bielskiej.
Jaskinia Bielska (Belianska jaskyňa) jest jedną z najczęściej odwiedzanych udostępnionych jaskiń na Słowacji. Znajduje się na zboczu Kobylego Wierchu, na terenie Słowackiego Parku Narodowego.
Podeszliśmy do niej ścieżką pokonując różnicę wysokości ok. 120 m. Co kilkadziesiąt metrów rozstawione były tablice naukowe zawierające informacje o ochronie tatrzańskiej przyrody, informacje geologiczne, czy na temat roślin i zwierząt występujących w okolicy jaskini.
Trochę zmęczeni dotarliśmy po 20 minutach do wejścia jaskini. Jaskinia jest ogromna, od początku oświetlona, dzięki czemu można było swobodnie oglądać wspaniałe nacieki, stalagmity, stalaktyty i stalagnaty.
Zwiedziliśmy Komorę Zbójnicka, Dom Wielkich Wodospadów, Gaj Kaktusowy, Złote Jeziorko, Salę Palmową, Salę Koncertową i wiele innych nadanych od fantazji ich odkrywców lub charakteru komory.
Przeszliśmy tylko 1370 m korytarzy, które są udostępnione dla turystów z 3018 m, czas przejścia to ok. 60 minut. Pokonaliśmy 866 małych schodów! To było wyzwanie... Było tam ok. 10oC... Dobrze, że mimo pięknej pogody zabraliśmy też ciepłe bluzy...
Jaskinia już od wejścia zrobiła na nas ogromne wrażenie. Zdumiewa swoją wielkością, wodospadami naciekowymi, jeziorkami. Warto to miejsce zwiedzić.
To był ostatni punkt naszej wycieczki. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i dobrych humorów udaliśmy się w drogę powrotną. Tym razem trasa wiodła przez Nowy Targ, gdzie wstąpiliśmy na ciepły posiłek.
Opiekunowie wycieczki dziękują całej grupie za zdyscyplinowanie i radosną atmosferę.

Zapraszamy do galerii zdjęć na szkolnym profilu na Facebooku.